KLETBA VÍTĚZŮ

Některá vítězství stojí víc, než jen velký balík peněz… Jako dcera mocného valoriánského generála si Kestrel užívá bezstarostného života. Její osmnácté narozeniny se ale blíží a ji čeká zásadní rozhodnutí: buď se přidá k armádě, nebo se vdá. Když jednoho dne míjí na trhu místo, kde právě probíhá prodej otroků, upoutá její pozornost mladík hrdě vzdorující ponížení, kterému je vystaven. Kestrel se impulzivně pustí do dražby a vyhraje. Vítězstvím však na sebe přivolá kletbu, jejíž následky ji budou stát mnoho. Zakázané přátelství, které mezi nimi záhy vznikne, se stane nebezpečným nejen pro ně, ale i pro celou zemi. Kestrel – představitelka silného národa dobyvatelů a válečníků, a Arin – otrok z pokořeného národa Herranů, se totiž stanou důležitými figurkami ve vysoké politické hře plné intrik, tajemství a zrady…

Autor: Marie Rutkoski

Nakladatelství: Fragment

Žánr: Dobrodružné, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Počet stran: 352

Rok vydání: 2018

Některá vítězství stojí víc, než jen velký balík peněz.

Kestrel je dcera mocného generála Trajana, uznávaného celým valoriánským národem. Díky jejímu otci by se mohlo zdát, že má snadný a jednoduchý život. Jenže její otec ji postavil před důležité volbu, týkající se její budoucnosti – buď se přidá k otcově armádě, nebo se vdá. Problémem je, že Kestrel v boji nevyniká a do nikoho se zatím nezamilovala. A její osmnácté narozeniny se kvapem blíží…

Jednoho dne ji a její kamarádku Jessu podivná náhoda zavede do arény, kde právě probíhá dražba otroků. Kestrel překvapí samu sebe i ostatní tím, co následně udělá – odkoupila si mladého otroka herranské národnosti, Arina.

Tím však dá do pohybu události, o kterých neměla ani tušení. A které mohou vést ke zkáze celého valoriánského národa. Po odjezdu jejího otce ze země si Kestrel začíná všímat podivných událostí, které svědčí o případném nájezdu nepřátel. A když se k tomu všemu připočtou zákeřné vraždy a kruté napadení města, ví, že i přes svoji nechuť ke zbraním bude muset brzy bojovat. O svůj život, o svoji vlast, o svoje obyvatele. A především o svobodu.

NÁZOR:

Abych pravdu řekla, tak mě kniha spíš zklamala. Asi jsem měla příliš velká očekávání, ale já se prostě většinu času nudila. Začátek mě bavil, to ano. Bavila mě část knihy, kdy Kestrel odkoupila Arina a přivedla si ho domů, kdy probírala různé zajímavé věci s Jess a když trávila čas s Ronanem. Ale to bylo asi tak všechno. Plánování útoku na město bylo nezajímavé, nedostatečně popsané a ne příliš propracované. Také mi vadilo, že jsem nemohla být více zapojena do středu dění nepřátel.

Hlavní hrdinka…byla podle mě nudná, nezajímavou postavou v knize stejně, jako Arin. Oba dva na sebe skoro ani nepromluvili, ale hrooozně se do sebe zamilovali. Podle mě měla autorka jejich charakter víc propracovat a víc ho rozvíjet. Myslím si, že obě hlavní postavy dostatečně nevyužila. Během knihy Kestrel nedělala nic jiného, než jen chodila k Jess na návštěvu, nebo byla zavřená doma u své chůvy. Tečka.

Arin na tom sice nebyl o moc líp, ale ten aspoň neustále pracoval (já vím, jak jinak, když to byl otrok). Přesto jsem snad nezažila knižní postavu, která by toho v příběhu řekla tak málo. Spíš jsem byla svědkem jejich neustálého a tichého pokukování po sobě. Od autorky jsem se toho o Arinovi moc nedozvěděla, a tak jsem si ani k němu nemohla najít nějakou cestu, nebo se k němu nějak přiblížit, pochopit ho či si ho oblíbit.

I přes všechny tyto nedostatky, které jsou pouze mým názorem, se kniha četla celkem rychle a svižně a to díky autorčinu jednoduchému stylu psaní. Sice se zde nedočkáte tolika akcí, jak by jste si díky anotaci a celkově díky své představivosti přáli, ale i tak se to dalo vydržet a dočíst příběh až do konce. Další díly si nejspíš přečtu, abych zjistila, jak celý ten příběh nakonec dopadne.

obb

Péťa 🙂

HODNOCENÍ: 4/10

Napsat komentář